Tuesday, March 23, 2010

Te înșeală frate... vol.1. Trufe de deșert

Este sezonul înșelăciunilor. Dacă noi nu avem trufe nu înseamnă că nici alții nu au. Zilele acestea am fost sunat de mai multe persoane care vroiau să-mi vândă între 500 și 1000 de kg de Tuber magnatum, proaspăt culese, la preț super super super...
Unul a trimis și o poză pe care după spusele lui sunt văzute trufele albe, dar nici după insistări din partea mea nu a vrut să precizeze țara de origine. Desigur este foarte clar că pe poză nu este trufă albă ci o trufă de deșert din genul Tirmania. Aceste trufe sunt culese în februarie- martie în cantități mari în general în țările din nordul Africii. Presupun că nu am fost singurul sunat cu această ofertă, deci fiți atenți ce și de la cine cumpărați.

Se vede frumos covorul făcut undeva în lumea arabă :)

Defapt fiecare an primesc asemena oferte, iată că am și făcut a mică selecție din pozele primite în cursul anilor. Țin să amintesc că nu toții care m-au contactat vroiau să-mi vândă aceste trufe ca Tuber magnatum, ci a fost între ele și un negustor corect care vândea sub denumirea corectă, la prețul corect.






2 comments:

  1. Ca o profana in domeniu, v-as ruga sa precizati putini care este diferenta intre trufa alba si cea de desert. Exista diferente de calitate, pret, presupun...

    ReplyDelete
  2. Sunt doua specii diferite. Speciile din genul Tuber, cum este si Tuber magnatum, le numim trufe adevarate, iar celelalte genuri sunt luate ca ciuperci subterane. Trufele de desert fac parte din genurile Terfezia si Tirmania, deci nu sunt trufe adevarate. In rest calitatea lor gastronomica este mai asemanator cu cartoful decat cu trufele. Desigur aceasta diferenta de calitate se vede si in pretul diferitelor specii. Tuber magnatum costa in general intre 1000 si 4000 de euro, iar trufele de desert costa intre 5 si 50 de euro la kg.

    ReplyDelete